Nyárköszöntő, néhány érdekes marketingstory

Kisütött a nap, mindenkinek szüksége van egy kis lazításra, így egy agypihentető kis cikkel készültünk, melybe összegyűjtöttünk néhány olyan termékfejlesztési-, vagy marketingdöntést, amelynek az eredményét a legjobb szándékkal sem mondhatjuk eredményesnek.

1. Jövőbe mutató design és fejlesztések, de a piac mégsem veszi
Ford Edsel (1957): A Ford Motor Company  1957 -ben mutatta be az Edsel  Citation-tt, amelyet a marketingkampány során hatalmas hype övezett.  Az autó külsője a mai gyűjtők szerint kifejezetten gyönyörű volt, valamint számtalan jövőbe mutató technikai fejlesztés volt benne megtalálható. Azonban az autó nem találta meg a vásárlók tetszését, elsősorban a külseje és az árazása miatt, így rosszul teljesített. Az Edsel autók nem váltak eladhatóvá, csupán csekély darabszámban, és a Ford végül be is fejezte a gyártásukat 1960-ban, így rengeteg fejlesztésre és marketingre szánt összeget égettek el az autó miatt.

2. Ha elszámolod a keresleti igényeket, és nem tudsz lépést tartani a rendelések mennyiségével.
"Ship Your Enemies Glitter" (Ajándékozz csillogást az ellenségeidnek): 2015-ben indult egy online rendelhető szolgáltatás, amelynek az volt a lényege, hogy az emberek csomagot küldjenek az ellenségeiknek tele csillámokkal. A szolgáltatás olyan népszerű lett, hogy a weboldal tulajdonosa végül úgy döntött, hogy eladja a vállalkozást, mivel túl sok rendelést kapott. Az új tulajdonos azonban nem tudta megbirkózni a megnövekedett kereslettel, és a vállalkozás hamarosan bezárt. A közösségi médián keresztül kérte az embereket, hogy ne rendeljenek, mert nem akar ezzel az őrültséggel foglalkozni. “Hi guys, I’m the founder of this website,” Carpenter wrote on Product Hunt. “Please stop buying this horrible glitter product — I’m sick of dealing with it. Sincerely, Mat.” 

3. Amikor a legnagyobbak is hibáznak.
Nike – ellenőrizd a szlogeneket és fantázianeveket még egyszer! Black and Tan" cipő (2012): A Nike egy olyan cipőt nevezett el "Black and Tan"-nek, ami egy hagyományos ír ital nevére hajaz, és Szent Patrik-napi témájú modellnek szánták (a stout és a lager félliteres pohárban való keverésével készült italt jelenti). Az "Black and Tan" kifejezés azonban az ír történelemben negatív emlékeket idézett fel, mivel ez az észak-ír brit félkatonai erőkre is utal, amelyek részt vettek az ír függetlenségi háborúban, és ír civileket is támadtak. Ez a marketingstratégiai hiba azonnali kritikát váltott ki Írországban és másutt is, és a Nike kénytelen volt elnézést kérni. 

4. Ne higgy el mindent a közösségi médiának, főleg ne az influencereknek! Fizetnek nekik, hogy ne legyenek őszinték :-)
Fyre Festival: A Fyre Festival egy 2017-es zenei fesztivál lett volna, amelyet luxus környezetben és hírességek részvételével hirdettek meg a Bahamákon. Azonban a fesztivál hatalmas kudarcba fulladt. A reklámkampányok és a közösségi média influenszerek által generált hype elhitette a látogatókkal, hogy egy luxus élményben lesz részük, miközben a valóságban a szervezők számos problémával küzdöttek, beleértve az infrastruktúra hiányát és a fesztivál valójában elmaradását. A fesztivál hatalmas káoszt okozott, többek között a Bahama-szigetek turisztikai imázsának is, viszont rávilágított a közösségi média hamis hatalmára és az emberek hiszékenységére. Mindent megér, hogy trendi légy?

5. Csak hogy egy vicces és sikeres marketingkampányt is felidézzünk
"The Ikea Catalog"- A Ikea a 2014-es években egyik kampányában az Apple-stílusú reklámokat parodizálta. A videóban bemutatták a "Bookbook" nevű fiktív terméket, amely tulajdonképpen csak egy papíralapú katalógus volt. A vicces reklám sok embert megnevettetett és 19 M megtekintést ért el a youtube-on. 

Reméljük, hogy sikerült mosolyt csalni mindenki arcára!

9700 Szombathely, Semmelweis Ignác utca 2. • info@jegyntak.hu