Kommunikációs lehetőségek kihasználása a bizalomépítés érdekében

Az elmúlt időszakban óriásit nőtt a profitorientált turisztikai vállalkozások és egyben az állami vagy önkormányzati működtetésű turisztikai attrakciók (múzeumok, látogatóközpontok, művelődési intézmények stb.) napi működési költsége.

A növekvő költségek egyik ellenszere lehet a bevételek növelése, ami nemcsak az árak emelésével, hanem a vendégekkel való hatékony kommunikációval, bizalomépítéssel is el lehet érni.

Összeszedtünk pár javaslatot a bizalomépítésre a számos eszköz és platform közül, ami fontos lehet 2023-ban

A közösségi média: megkerülhetetlenné vált napjainkban, ezeken a platformokon keresztül a vállalkozások személyesebb kommunikációt folytathatnak a vendégeikkel, és lehetőségük van közvetlenül kapcsolatba lépni velük. Ezen kívül a vállalkozások a közösségi média segítségével promóciókat és ajánlatokat is kínálhatnak a vendégeknek. 

Influenszerek: A közösségi médiát használó véleményvezérek térnyerése, kommunikációban való használata jelentős. Egyre több „hétköznapi” ember válik tartalomszolgáltatóvá és egyben reklámfelületté, amely a vállalkozás ismertségét, elfogadását, a felhasználók felé a bizalmat erősíti.  Itt olvasható egy rövid ismertető a jelenségről.

Értékelés: A bizalomépítésre a legjobb módszer, ha elégedett ügyfelekkel és véleményeikkel találkozik az érdeklődő. De az a bizalmat növeli, ha a negatív értékelésre van visszajelzés, hogy erre is odafigyel az attrakció

Az élő chat: lehetővé teszi a vállalkozások számára, hogy közvetlenül és azonnal kommunikáljanak a vendégeikkel a weboldalukon keresztül. Ez segíthet a vállalkozásoknak abban, hogy gyorsabban és hatékonyabban válaszoljanak, a vendégek kérdéseire és megoldást találjanak a problémáira.

Friss honlap: Megfelelő tartalmú, folyamatosan frissített honlap, mely már elsősorban mobiltelefonra optimalizált megjelenésű, szintén egy olyan elem az attrakciók eszköztárában, ami nélkül nem tud megfelelő eredményeket felmutatni a bizalomépítés területén sem.

Online foglalási rendszer: AZ NTAK-bevezetésével az attrakcióknál is előtérbe kerül az online foglalási rendszer, mely a szállodaiparra már a 2000-es évek elejétől elkezdte kifejteni a hatását, és ma már a hotelek legfőbb partnere, ahogy az alábbi cikkből is kiderül.
https://turizmus.com/szallashely-vendeglatas/turisztikai-trendek-ota-k-futesi-dij-adobirsag-az-mszesz-kozgyulesrol-jelentjuk-1183918

Az online jegyrendszer térnyerése a turisztikai attrakciók esetében nagyon gyors lesz, és nem lehet megkerülni. Ezért cél a vállalkozások számára, hogy ezt mindenki a saját előnyére fordítsa, segítse vele az értékesítési munkáját, növelje a bevételét, növelje a vendég bizalmát és hatékonyan segítse a hozzá érkező vendégek jegyvásárlását. 

9700 Szombathely, Semmelweis Ignác utca 4-6. 1. em. 103. ajtó • info@jegyntak.hu