Az elmúlt időszak gazdasági változásai minden turisztikai attrakciót abba az irányba tereltek, hogy vizsgálja felül a működését, és minden lehetőséget ragadjon meg a költségek csökkentésére és a bevételek növelésére.
A legtöbb turisztikai szolgáltató általában egy évre előre meghatározott árakkal dolgozik. Nem is tudjuk, de ha már a főszezonra vagy az ünnepi hétvégékre magasabb árakat alkalmazunk, akkor elkezdtük a dinamikus árazás alapszintű használatát.
A dinamikus árazás lényege az, hogy az ár szinte folyamatosan változik a kereslet és a kínálat függvényében, ami lehetővé teszi a bevételek optimalizálását. De nézzünk is néhány példát azokra a területekre, akik régóta foglalkoznak ezzel a lehetőséggel:
A válaszunk az, hogy igen, de nem szükséges az óriáslépés, és sokszor a szervezet működése nem is teszi lehetővé, hogy egyből átálljunk a repülőjegyekhez hasonló napi szintű ármódosításra. Az árak rugalmasabb kezelését azonban elkezdhetjük, de természetesen komoly előkészítő munkát igényel. Szükséges felmérni az elmúlt évek tendenciát, a forgalmas és a kevésbé forgalmas napok okait, célcsoportokra bontva. Egy egyszerű, de a bevételnövelésre alkalmas jegyrendszermódosítás már rövidtávon tudja segíteni a bevételeink optimalizálását.
Az Indianapolisi Gyermekmúzeum és az Indianapolisi Állatkert példáján keresztül mutatja be a modern árazás lehetőségeit. (aki nem tud angolul ne féljen, a Google fordító megfelelő magyar nyelvű változatot biztosít)
Melyek a dinamikus árazásnak, illetve bármilyen diverzifikált árazásnak az előnyei:
Egy új árazási stratégia lehetővé teszi a turisztikai szolgáltatóknak, hogy különböző árakat kínáljanak ugyanazon szolgáltatásokért, attól függően, hogy milyen időszakról, keresleti igényről vagy vásárlói szokásokról van szó. Ez segíti a bevételek optimalizálását, a versenyképességet, a piaci körélményekhez való gyors alkalmazkodást.