És ez miért lehet jó a turisztikai vállalkozásoknak?
A turizmus világában is számos új trend indult el az utóbbi évtizedben, hasonlóan az élet minden területéhez. (korábbi cikkünk a témában itt.) A legnagyobb teret hódító trend a wellness volt a kétezres években, de számtalan egyéb fogalommal is találkoztunk azóta, például; medical wellness, wellbeing, flow-élmények vagy éppen a slow tourism.
A slow tourism egy olyan fajtája a turizmusnak, amire minden turisztikai szolgáltatónak oda kell figyelni, hiszen számtalan kiaknázatlan lehetőséget hordoz magában.
A turistákra egyre inkább jellemző, hogy szeretnének alaposabban megismerkedni a helyi kultúrával, menő lett helyi termékeket fogyasztani, szeretnek figyelni a társadalmi felelősségvállalásra, a környezettudatosságra. A slow filozófia megismerhető az alábbi anyagból: https://napidoktor.hu/kivul-belul/mi-is-az-a-a-slow-filozofia
A turisztikai attrakcióknak tudni kell ezeket a változásokat, illetve a felmerült igényeket a maguk javára fordítani.
A lassú turizmus egyre népszerűbb az utazók körében, mely a pandémiát követően hatványozottan érzékelhető.
Egyértelműen előnyős hatása lehet a helyi gazdaságra, hiszen támogatja a helyi kultúrát, a helyi vállalkozásokat, közösségeket és a környezeti fenntarthatóságot.