Mi az NTAK célkitűzése? Miért fontosak ezek a célok? 3. válasz

Az előfoglalási adatok segítenek a tervezésben és a bevételmaximalizálásban is.

A szálláshelyek esetében már a 2022-es évben láthatóvá váltak az NTAK-rendszer előnyei, hiszen az ő kötelező regisztrációjuk már lezajlott, és a ebbe már nem csupán adnak, hanem nyernek is ki belőle hasznos információkat.

A hotelek esetében ezen a felületen láthatóvá válik nem csupán a saját, hanem a település, a megye és a turisztikai régió minden száma is az ő kategóriájára vonatkozóan. Ez azt jelenti, hogy egy adott település négycsillagos szállodája összesítve láthatja az adott városban/településen/régióban lévő négycsillagos szállodák összesített foglaltságát, vendégszámát, a vendégéjszakák számát, foglaltságát, de akár az átlagos bruttó bevételt 1 vendégre vetítve.

A rendszer egyes adatai bárki számára elérhető az https://igyutazunk.hu/ weboldalon keresztül, ahol statisztikák, trendriportok és érdekes cikkek egyaránt találhatóak. https://igyutazunk.hu/cikkek/nemetorszagbol-es-ausztriabol-erkeztek-a-legtobben-hevizre-2022-ben.

Annak, aki szeret szembesülni a digitalizáció hatalmával, érdekes lehet a valós idejű be- és kijelentkezési vizualizáció, mely küldőországok szerint van bontva, vagy éppen az egyes települések belföldi keresletének bemutatása, mely megjeleníti, hogy például Eger magyarországi vendégei mely településről érkeztek. 
https://igyutazunk.hu/#merre-induljak

Miért fontos a szálláshelyek számára a foglaltsági adatok:

  • Aki előre látja a foglaltságát, az az erőforrásait is optimálisan tudja megtervezni, legyen az a személyzet, vagy akár az éttermi nyersanyag
  • Ha ismeri a vezető a foglaltsági adatokat, akkor előre látja a bevételét is, így a költséggazdálkodását hosszabb távra tudja előre megtervezni.
  • Alacsony foglaltsági előrejelzés esetén, különösen, ha a települési vagy térségi adatok alapján a konkurenciához képest is lefelé tér el, még időben tudja módosítani az értékesítési- vagy marketingtevékenységét.
  • A bevételi adatok ismeretében pedig szintén fontos összehasonlítási alap a versenytársak adatai, hiszen a cél a bevétel maximalizálása. 


Egy konkrét példa, hogy hogyan érdemes gondolkodni. Ha a szálláshelyen jóval magasabb a foglaltság, de az egy főre eső bevétel alacsony, akkor ez azt jelenti, hogy nem megfelelő a működés, hiszen a többi szálloda kevesebb vendéggel és egyben erőforrásfelhasználással nagyobb nyereséget fog elérni.

Az egyéb turisztikai attrakciók esetében is fontos, természetesen jegyértékesítés esetén is, hogy az üzemeltetés minősége folyamatosan javulni tudjon, a munkaerőhiányos gazdasági környezetben kifejezetten pontosan lehessen tervezni az alkalmazottakkal. 

Továbbá az NTAk-rendszerből kinyert régiós és országos adatok sebészi precizitással fogják megmutatni, hogy milyen lehetőségek vannak, akár a konkurensekhez képest a bevétel növelésére.

A mottó továbbra is egyértelmű; az adat az új arany. 
Korábbi cikkünk a témában.

9700 Szombathely, Semmelweis Ignác utca 4-6. 1. em. 103. ajtó • info@jegyntak.hu