Egyszerű, mint az egyszeregy
A működési környezet és a piac ismerete minden típusú gazdasági egység esetében létszükséglet, a turisztikai piac sem jelent kivételt ez alól. A piaci ismeretek segítenek azonosítani a potenciális vendégeket, a versenytársakat és azokat a szereplőket, akik a működés során hasznunkra lehetnek.
Honnan szerezzünk információ?
Számos forrás áll rendelkezésünkre akár az interneten is; felmérések, kutatások, statisztikák trendek, elemzések. Ebben lesz hasznos partnerünk az NTAK, ahová nem csupán betáplálunk adatokat, hanem ki is tudjuk nyerni belőle ami számunkra fontos.
Természetesen egyéb „analóg” módszerek is vannak a piacismeretek bővítésére; ilyen lehet a versenytársak megfigyelése, szolgáltatásaik személyes kipróbálása, saját vendégkör személyes megkeresése, vendéginterjúk készítése, közvéleménykutatás a jelenlegi és potenciális ügyfelek körében, partnerekkel történő egyeztetések, a közösségi média követése.
Miről is gyűjtsünk információt?
A végeredmény
Az előző négy pont ismeretében módosíthatjuk a célcsoportjainkat, árpolitikánkat, bővíthetjük vagy csökkenthetjük a szolgáltatási palettánkat, és már a marketingstratégiánk is szinte készen áll.
Nyilvánvaló, de hangsúlyozni kell, hogy a már meglévő - akár piacvezető - turisztikai termékek vagy szolgáltatások esetében is ugyanolyan fontos a naprakész piacismeret gyűjtése és mint az új, bevezetés alatt álló üzletek, szolgáltatások esetében. A folyamatos piackutatások és elemzések teszik lehetővé a folyamatos fejlődést az egyes szolgáltatóktól a települések marketingtevékenységén át egészen az országos turizmusirányításig.
A biztos, naprakész piacismeret segítségével hatékonyabbá válik a marketingtevékenység, fejlődik a szolgáltatásminőség, illetve alkalmazkodik az új igényekhez, növekedik a bevétel és a versenyképesség.