Mit tehetünk az ügyeskedő „vendégek” ellen?

A jogosulatlan belépés vagy „téves” kedvezményhasználat probléma.

Minden attrakció esetében, legyen az fürdő, strand, múzeum, kastély, állatkert vagy éppen egy koncert vagy előadás előfordult már, hogy olyanok is bejutottak, akik nem vásároltak jegyet. Az ügyeskedő vendégek másik típusa, akik számukra nem érvényes kedvezményeket vesznek igénybe.

Ezekre néhány példa:

  • A legtöbb strand esetében lakossági bérlet vásárolható a normál bérletár töredékéért. A szobakiadással is foglalkozó lakos sok esetben ezt a bérletet átadja a vendégének, amivel jelentős veszteséget okoz a fürdőnek.
  • Sok attrakció esetében maga a pénztári nyugta a belépő, amit napon belül akár többször is fel lehet használni. A rendszer könnyen kijátszható, hiszen elég a nyugtát a kerítésen kiadni, és máris bejöhet vele a medencékbe más is.
  • Számos rendezvényen, de akár állatkertekben vagy vidámparkokban még mindig a jegyet széttépős módszerrel dolgozunk, ami azt jelenti, hogy a jegy érvényesítése nem történik meg a személyhez kötve, azaz az esetleges kedvezményes jegyre vonatkozó jogosultság nem kerül ellenőrzésre. 


Számtalan érdekes esettel és agyafúrt megoldással találkoztunk már, de szívesen tanulunk Önöktől is. Kérjük, hogy a legbámulatosabb vendégtrükköket amikkel a jegyvásárlás során találkoztak, küldjék el a info@jegyntak.hu címünkre!

Sajnos arra is van példa, amikor a saját dolgozóink élnek vissza a rendszer esetleges tökéletlenségével, és a kedvezményadási lehetőséget nem a megfelelő módon használják fel, vagy éppen teljes mértékben megkerülik a hivatalos jegyvásárlást.  A napokban is találkoztunk egy ilyen hírrel.

Az illetéktelen belépések vagy éppen a kedvezmények rosszindulatú kihasználása komoly problémát jelent az üzemeltetők számára.

  • Veszteséget okoz.
  • Növeli a költséget, hiszen a biztonsági őrök vagy biztonsági eszközök (kamerák) létszámát növelni kell, annak érdekében, hogy ki tudjuk szűrni az illetéktelen felhasználókat, illetve ellenőrizzük a saját dolgozóinkat.
  • Veszélyeztetik a biztonságot, hiszen egy fürdő vagy éppen egy rendezvény esetében is rendkívül fontos, hogy tudjuk a napi látogatók létszámát katasztrófavédelmi okokból is.


A megfelelő online jegyrendszer, mindezekre megoldást nyújthat, hiszen lehetővé teszi a jegyek előzetes megvásárlását is, támogatják a helyszíni értékesítést, de a megvásárlás helyétől függetlenül biztosítja a belépéskor való érvényesítést is. Nem mellékesen az NTAK-adatszolgáltatást is elvégzi helyettünk.

  • Amikor a vendég megérkezik, ellenőrzi a rendszer a személyzettel együtt a jegyet és az esetleges kedvezmény felhasználását is.
  • Lehetővé teszi a turisztikai attrakciók üzemeltetőinek, hogy nyomon kövessék a látogatók számát, akár egy főszezoni hétvégén előre felkészülhetünk, sőt akár limitálhatjuk is az érkező vendégek számát.


Az online jegyrendszer előnye az is, hogy csökkentheti a hosszú sorokat a jegyvásárláskor, ami fokozza a vendégélményt. Emellett az online jegyrendszer lehetőséget ad a jegyárak és kedvezmények egyszerűsítésére is, és megkönnyíti a látogatók számára, hogy megtalálják a számukra megfelelő jegyeket.

Kérje partnerünk segítségét ehhez, töltse ki kérdőívüket és felkészült kollégáik segítik Önt és vállalkozását továbblépni. A kérdőív itt érhető el: citypay.hu/kerdoiv

9700 Szombathely, Semmelweis Ignác utca 4-6. 1. em. 103. ajtó • info@jegyntak.hu