Az attrakciók és vendéglátóegységek kötelező adatszolgáltatása július 1-vel indul. A határidő közelségével, biztosan mindenkiben egyre több kérdés merül fel.
Az elmúlt időszakban lényeges információk érkeztek a Magyar Turisztikai Ügynökségtől (MTÜ) is, melyek bizonyos szereplők számára a határidő kitolódását vagy akár az adatszolgáltatás elengedését is jelentik. A közelmúltban NTAK-Roadshow keretében sikerült számos kérdésre választ kapni, melyeket megosztunk Önökkel is.
Szakmai szempontból helytálló az MTÜ javaslata, hiszen a jelentős bevételt elérő éttermek, turisztikai szolgáltatók már jól kiépített informatikai rendszerekkel dolgoznak, így számukra kisebb megterhelést jelent az adatszolgáltatás elindítása, míg a legkisebbek eddig csak online pénztárgépet használtak, számukra az átállás jelentős problémákat okozhat. Az alacsonyabb bevételt elérő szolgáltatók számára aggodalmat jelent, hogy a NAV és az NTAK felé is külön-külön adatszolgáltatást kell biztosítani, ami extra feladatot jelent a már így is leterhelt dolgozóknak.
Számukra olyan szoftver tud segítséget nyújtani, ami egyben tudja kezelni mindkét adatszolgáltatást, így leveszi a terhet a kollégák válláról.
(Zárójelben megjegyezzük, hogy az e-nyugta bevezetésének kérdése is közeledik, azaz a digitalizáció biztosan eléri a csekély bevétellel rendelkező egységeket is.)
Ha a leírtak kapcsán kérdése vagy véleménye fogalmazódott meg, kérjük írja meg az info@jegyntak.hu oldalra!
A fent leírtak nem tekinthetőek hivatalos állásfoglalásnak, erre jogot és kötelezettséget alapozni nem lehet.