Nem is lehet kérdés.
A turizmus a világ és egyben Magyarország egyik fő iparága, különösen, ha a multiplikátor hatásokat is figyelembe vesszük.
A statisztikai adatokat figyelve, 2022-ben még nem sikerült elérni a 2019-es fogalmi adatokat Magyarországon, de természetesen jelentős volt a növekedés 2021. évhez képest. Az összes vendégéjszakát tekintve (kereskedelmi, és egyéb. szálláshelyeken eltöltött) majd 40 millió éjszakát töltöttek el a belföldi és külföldi vendégek országunkban. A településeket és az eltöltött vendégéjszakákat tekintve forgalomban Budapestet, Hajdúszoboszló, Siófok, Hévíz, Balatonfüred és Zalakaros követi. (forrás, illetve egyéb részletek itt.)
Az elmúlt évekre vonatkozóan elmondható, hogy a pandémia és a gazdasági helyzet jelentősen befolyásolta a turizmust. A kérdés viszont az, hogy „békeidőben” mi az, ami hatással lehet a forgalmunk növekedésére? Erre az egyik válasz a minőségi szolgáltatások és az emiatt elégedett vendégek, míg a másik a sikeres marketingmunka.
Célpiacokat elkülönítve teljesen más típusú marketingmunkát kell végezni, de ez egyszerűen belátható, hiszen egy amerikai turista számára Európa és azon belül Magyarország a desztináció, míg egy belföldi turista számára már az adott település vagy a fő attrakciója pl. a sárvári fürdő.
Terméktípusonként is elkülönítjük a célcsoportokat, hiszen teljesen más eszközökkel érünk el egy városlátogatót, mint egy egészségügyi céllal utazót.
Milyen szerepeket van nagy általánosságban a marketingnek:
Már régen nem igaz az a mondás, hogy a marketingre költött pénz fele kidobott, csak nem tudjuk, hogy melyik fele. Tisztában kell lenni a célcsoportokkal és minden, a piacomat érintő információval.
Természetesen a marketingmunka csupán egy részét ragadtuk ki ebben a cikkünkben, de célunk, hogy folyamatosan osszunk meg értékes és egyedi információkat a marketingmunka fejlesztéséről. Érdemes visszatérni hozzánk vagy további cikkeinket böngészni.